سه برابر شدن سرعت برفروبی در استان مرکزی

چاپ مقاله

با تولید انبوه ماشین مکانیزه برف روب و نمکپاش سرعت بازگشایی جاده‌های برفگیر سه برابر شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اراک؛ یک واحد صنعتی دانش بنیان با اختراع ماشین مکانیزه برف روب ونمکپاش به شماره ثبت ۶٠٧٠٧ و تولید صنعتی این محصول کشور را از واردات این ماشین آلات بی نیاز کرد.

وی افزود:سرعت سه برابری برف روبی ونمکپاش پاشی نسبت به برف روبی سنتی، کنترل مکانیزه میزان وابعاد نمک پاشی با بررسی شاخصه درجه برودت، سطح یخ، عرض جاده و اقلیم جغرافیایی از جمله ویژگی‌های این اختراع صنعتی سازی شده است و راننده تنها با لمس یک کلید وانتخاب گزینه خودکار عملیات نمک پاشی را کنترل می کند.

 مخترع و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت:پس از یکسال تحقیق و مطالعه با همکاری متخصصان دانشگاهی این ماشین  تولید شد  و در سالهای گذشته به تولید انبوه رسیده و امسال در اختیار راهداری های سراسر کشور قرار گرفته است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: این خودرو به بیل برف روب مجهز شده که انعطاف پذیری در برخورد با مانع، برف روبی یکنواخت و قابلیت تنظیم با شیب طولی و عرضی جاده از جمله ویژگی‌های این بیل برف روب است.

مهندس سلیمی ادامه داد:  تا کنون هزار و ٢٠٠دستگاه از این ماشین آلات زمستانی در اختیار راهداری های ٢۴استان کشور قرار گرفته است.

بنابر اعلام گزارش ISI در ۶ماهه نخست سال ۲۰۱۸، ایران در زمینه تولید علم در بین ۱۵کشور برتر دنیا قرار دارد و در جهان اسلام در این زمینه دارای رتبه اول است.

در حال حاضر ۳۹۰۰شرکت دانش بنیان در کشور فعال است و از مجموع ۷۸شرکت دانش بنیان در استان مرکزی ۴۹شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر است.

http://www.iribnews.ir/009qcY

  • تاریخ انتشار : مرداد ۲۷, ۱۳۹۸
  • نظرات : بدون نظر
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :